**PART 1**
Sorry for being late, its just with the Grand Prix, I have so many car to take care of ! Everyone wants to shine so with that said, enjoy this new Ferrari bought 2 month ago. As you will see there’s quite a few swirls that shouldn’t be on the car so I doubt the quality of the new car prep from the Ferrari was on par with what we should expect for such a nice car or bad washing technique.
Pour une auto qui n’a que 2-3 mois, je suis un peu décu de voir autant de scratchs et cheveux d’ange à corriger. Ce qui me laisse croire que la préparation du véhicule au concessionnaire n’a pas été bien fait ( ce qui fut confirmé) et que possiblement l’auto ne fut pas lavé correctement.
Process:
3-step polish including the new menzerna compound FG400
Then I cleansed the paint with Raceglaze Pink paint cleanse
And applied a coat of Raceglaze Special Reserve wax.
Tire were shined with Sanszo Tire shine
Trim were treated with Raceglaze color enhance
Wheels and calliper were sealed with Raceglaze Wheel sealant
Aquapel on windows.
Carbon fiber interior were cleaned with CG blacklight and then givin a coat of RG Special Reserve
Engine bay cleaned using a steamer and protected with JET LAG.
Car did the bullrun so sticker had to go. Problem was sticker on the clear bra, We ( owner and I) had to be carefully not to damage the clear bra while removing the sticker.
Pour les vinyls fallait seulement faire attention au film protecteur installer à l’avant du véhicule pour ne pas l’endommager.
Inspecting the defect to be removed:
Gosh… you saw this ? Sanding mark and pigtail around corner light, I saw these mark this and there around the paint. Very unfortunate, if you ask me. But that’s good news for me ; All Ferrari owner should come see me to have these removed
Ça me fait un peu mal au coeur de voir une voiture de cette valeur avec des marques de sablage aussi flagrantes. Nous pouvions les voir sur les deux cotés des lumières. Disons que j’aurais pensé que soit à l’usine ou au dealer, on aurait vu ces défauts et les corriger, mais bon, pas grave, ça fait plus de job pour moi
Other side:
We tried to mask as much as possible. Suck that I forgot to bring my larger masking tape, had to do multiple small line:
Paint was quite thick so I had lots of paint to play with in order to remove the pigtails:
La peinture est pas mal épaisse ce qui laisse assez de largesse pour polir les marques de sablages sans bruler.
Corection after doing the 3-step polish:
If some pigtail are still present, its very minimal:
S’ils en reste quelqu’un, ils sont très minimal et réduit à un point qu’ils ne seront pas visible.
Wax of the day ; our exclusive wax blend giving long-term durability with the wet-look of a carnauba .
La cire du jour ; Notre mélange exclusive qui offer une durabilité égale à un scellant, mais avec le look mouillé d’un carnauba. Le meilleur des deux monde.
Sublime !
Sorry for being late, its just with the Grand Prix, I have so many car to take care of ! Everyone wants to shine so with that said, enjoy this new Ferrari bought 2 month ago. As you will see there’s quite a few swirls that shouldn’t be on the car so I doubt the quality of the new car prep from the Ferrari was on par with what we should expect for such a nice car or bad washing technique.
Pour une auto qui n’a que 2-3 mois, je suis un peu décu de voir autant de scratchs et cheveux d’ange à corriger. Ce qui me laisse croire que la préparation du véhicule au concessionnaire n’a pas été bien fait ( ce qui fut confirmé) et que possiblement l’auto ne fut pas lavé correctement.
Process:
3-step polish including the new menzerna compound FG400
Then I cleansed the paint with Raceglaze Pink paint cleanse
And applied a coat of Raceglaze Special Reserve wax.
Tire were shined with Sanszo Tire shine
Trim were treated with Raceglaze color enhance
Wheels and calliper were sealed with Raceglaze Wheel sealant
Aquapel on windows.
Carbon fiber interior were cleaned with CG blacklight and then givin a coat of RG Special Reserve
Engine bay cleaned using a steamer and protected with JET LAG.
Car did the bullrun so sticker had to go. Problem was sticker on the clear bra, We ( owner and I) had to be carefully not to damage the clear bra while removing the sticker.
Pour les vinyls fallait seulement faire attention au film protecteur installer à l’avant du véhicule pour ne pas l’endommager.


Inspecting the defect to be removed:


Gosh… you saw this ? Sanding mark and pigtail around corner light, I saw these mark this and there around the paint. Very unfortunate, if you ask me. But that’s good news for me ; All Ferrari owner should come see me to have these removed

Ça me fait un peu mal au coeur de voir une voiture de cette valeur avec des marques de sablage aussi flagrantes. Nous pouvions les voir sur les deux cotés des lumières. Disons que j’aurais pensé que soit à l’usine ou au dealer, on aurait vu ces défauts et les corriger, mais bon, pas grave, ça fait plus de job pour moi




Other side:

We tried to mask as much as possible. Suck that I forgot to bring my larger masking tape, had to do multiple small line:

Paint was quite thick so I had lots of paint to play with in order to remove the pigtails:
La peinture est pas mal épaisse ce qui laisse assez de largesse pour polir les marques de sablages sans bruler.


Corection after doing the 3-step polish:

If some pigtail are still present, its very minimal:
S’ils en reste quelqu’un, ils sont très minimal et réduit à un point qu’ils ne seront pas visible.

Wax of the day ; our exclusive wax blend giving long-term durability with the wet-look of a carnauba .
La cire du jour ; Notre mélange exclusive qui offer une durabilité égale à un scellant, mais avec le look mouillé d’un carnauba. Le meilleur des deux monde.

Sublime !


